Erken Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Seminerler: Prof. Dr. Bethany Rittle-Johnson ile Buluşma

Çocuk Öğrenme Laboratuvarı (Çocuk Öğrenme Laboratuvarı) ve Eğitim Teknolojisi Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak, Vanderbilt Üniversitesi Psikoloji ve İnsan Gelişimi Bölümü’nden Bethany Rittle-Johnson’ı Boğaziçi Üniversitesi’nde ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz! TÜBİTAK 2221 programı sponsorluğunda, Bethany 29 Mayıs'a kadar uzmanlığını paylaşacağı bir dizi konuşma yapacak.

Sizi bu seminerlere katılmaya davet ediyor ve ilgilenecek kişilerle paylaşmanızı rica ediyoruz.

İlk Konuşma: Bilişsel Bilim Araştırmaları Eğitimi Nasıl Geliştirebilir? Matematik Öğrenme ve Öğretimini İyileştirmek İçin Birden Fazla Stratejiyi Karşılaştırma Örneği

Tarih ve Saat: 22 Mayıs, 15.00

Yer: EF 506 (Eğitim Fakültesi)

Kısa Bilgi: Bu seminerde Bethany, sınıf ortamında okul matematiğinin daha iyi öğrenilmesini desteklemek için karşılaştırmanın nasıl kullanılacağını paylaşacak. Ayrıca, bilişsel bilim araştırmalarının etkili eğitim materyallerinin tasarımını nasıl bilgilendirebileceğini ve bilişsel bilim araştırmalarından sınıf öğretimine geçişin zorluklarını nasıl aşabileceğini gösterecek.

 

İkinci Konuşma: Çocukların Matematik Öğrenirken Fikirlerini Açıklamalarını Teşvik Etmek

Tarih ve Saat: 23 Mayıs, 10.00

Yer: Demir Demirgil Salonu

Kısa Bilgi: Çocuklar çevrelerindeki dünyayı açıklama dürtüsüne sahiptir ve çocukları açıklama yapmaya yönlendirmek genellikle öğrenmelerini iyileştirir. Çocukların açıklamaları genellikle karmaşık olmasa da, yine de öğrenmelerine yardımcı olabilir. Bethany, öğrenmeyi teşvik etmek için açıklamanın değerine dair kanıtları gözden geçirmenin yanı sıra, açıklamanın matematik öğrenimini teşvik etmek için nasıl kullanılacağına dair kanıta dayalı eğitim yönergelerini de paylaşacak. Bethany, 4. SCED Lisansüstü Araştırma Sempozyumu’nda öğrencilerle buluşacak.

 

Üçüncü Konuşma (Atölye): Küçük Çocuklar İçin Matematiksel Fırsatları Teşvik Etmek

Tarih ve Saat: 28 Mayıs, 9.00

Yer: Özger Arnas Salonu (Kırmızı Salon)

Kısa Bilgi: Örüntü bakış açısı - tahmin edilebilir dizilimleri arayıp kullanma - çocukların erken matematik bilgisinin gelişimini destekler. Bu okul öncesi ve anaokulu öğretmenleri için düzenlenecek mesleki gelişim atölyesinde, Bethany çocukların örüntü bakış açısını kullanmalarını desteklemek için kanıta dayalı yönergeler, örnek etkinlikler ve etkili örüntü aktivitelerine katılan küçük çocukların videolarını paylaşacak. Öğretmenler, kendi sınıflarında kullanacakları örüntü aktivitelerini seçmek için küçük gruplar halinde çalışacaklar. Bu atölye, okul öncesi öğretmenleri ve erken matematik öğretimi ile ilgilenen herkese yöneliktir.

 

Sizleri de orada aramızda görmek isteriz.
 

Salı, 21 Mayıs 2024